fredag 21 september 2018

Polly vinter

När vi var till Gekås, Ullared, förra helgen hade jag turen att få med mig lite nytt julgodis hem. Polly Vinter fick jag tag på en påse av medan vi stod i kön. Det visade sig att jag måste ha varit där alldeles precis innan Kulturtanten Charlie var där, lite synd att vi inte visste det!

 
I söndags hade vi provsmakning Oskar, Mathilda, Maria, jag och till viss del Håkan. Elvira vägrade smaka Polly Vinter. Så här var våra omdömen om de olika smakerna:
 
Clementin:
Oskar: 2 av 10. Äcklig.
Mathilda: 3 av 10. Söt, lite citrussmak, smakar lite tvål/schampo.
Maria: 4 av 10. God clementinsmak.
Håkan: 3 av 10 Sur vit choklad.
Johanna: 5 av 10 God, clementin och vit choklad
 
Julkola
Oskar: 8 av 10 Smakar ingenting.
Mathilda:10 av 10 Smakar som vanligt.
Maria: 6 av 10 Smakar som vanliga Polly, en liten eftersmak
Johanna: 6 av 10 Konstgjord kolasmak. Nästan som vanlig.
 
Pepparkaka
Oskar: 1 av 10 Smakar lite ingefära.
Mathilda: 1 av 10
Maria: 3 av 10 Den mörka chokladen är inte god. Smakar bränd ingefära.
Johanna: 1 av 10 Chokladen är inte god. Dessutom smakar den bränd pepparkaka.
 
När vi tog en av varje sort samtidigt var omdömet att de inte fungerar ihop.
 
Inget höjdarbetyg, inget jag kommer köpa igen.
 
Har du smakat? Vad tyckte du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar