lördag 24 augusti 2013

Årets första lista!

Erica - Tomtens dotters lista - årets första!
 
Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Nej, men jag har köpt en flaska och har två sparade sen förra året, så jag är redo när jag tycker det blir dags!
 
Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Förutom själva julhelgen: julbloggsgemenskapen, Jul på Liseberg och alla återkommande traditioner - jag älskar traditioner!
 
Vet du hur du ska fira julen 2013?
Jag skulle tro att det blir ungefär som förra året, till svärmor dan före dopparedan, uppesittarkväll och julaftonsförmiddag med bonusbarnen, lite släktbesök under Kalle Anka och tomtens besök, en lugn kväll med legobygge, juldagsthaimat hos brorsan och kalkonmiddag med svärmor och svåger med familj.
 
Vilken är den bästa julfilmen?
Love actually! Men jag älskar Nu är det jul igen 1 och 2 också, och Ett päron till farsa firar jul är ju ett måste. Polarexpressen, Astrids jul... Listan kan bli lång!

Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Massor och massor - några tomtar blir det väl alltid! Jag skulle vilja ha lite nya godisburkar i år.
 
Längtar du efter julen?
Inte efter julen, men jag börjar längta efter perioden fram till julen. Än så länge skulle jag dock helst hålla kvar sommaren ett tag till.
 
Släpp fram din inre Grinsch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
Karl Bertil Jonssons julafton. Jag gillar filmen, men det är inte tradition att titta på den. Lutfisk, dopp i grytan och Janssons frestelse tycker jag inte om, så dem klarar jag mig utan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar