söndag 26 augusti 2018

En julpelikan?

Jag hamnade bland Rustas julpressbilder igår. Jag har läst flera julbloggare som bestämt sig för att inte uppmuntra till mer konsumtion, vilket jag håller med om. För mig är dessutom en stor grej med julen att det är samma, samma, samma saker och traditioner från år till år. Men det är alltid roligt att titta på julsaker!

Flamingos har förföljt oss denna sommar, en uppblåsbar följde med oss hem från Mallorca och vi har sett flamingos mest överallt. Årets trendpryl? Naturligtvis kan man även köpa en julflamingo till jul! Det får jag inte för min dotter dock! Tur det kanske, den passar inte riktigt in i min julstil.

 
Jag hittade en ljusstake som jag gillar mycket, hade den varit till blockljus hade jag nog inte kunnat motstå den (jag är väldigt svag för ljusstakar), men nu får jag titta på den och konstatera att jag gillar den och möjligheten att variera dekorationer i den och så lägga tankarna på den åt sidan.
 
Det känns som om blogginläggen blir tidigare och tidigare, eller i alla fall fler inlägg tidigt för varje år som går. Jag kan inte låta bli!

1 kommentar:

  1. En rosa flamingo känns ju lite otippat till jul! Men som du skriver verkar det ju flamingor vara inne nu!

    SvaraRadera