torsdag 30 augusti 2018

Sommarens loppisfynd

Det blev ett och annat loppisbesök i somras och jag hittade ett och annat julrelaterat loppisfynd. I en lite med antikbetonad affär i Sälen hittade jag fina ljusstakar. De följde inte med mig hem eftersom jag har ett stort antal ljusstakar sedan innan, men kanske framför allt för att de var lite för dyra. Staffan och hans fålar hade jag också kunnat tänka mig att köpa, om priset hade varit rätt.


På väg hem från Sälen stannade vi på en urmysig loppis ute i skogen. Där hittade jag ljushållare till granen. Jag vet inte vad jag ska ha dem till, men jag kunde inte lämna kvar dem. Salt- och pepparströare i behov av lite färg hittade jag också, liksom ett supergulligt fat som jag vill servera nötkakor och apelsinsnittar på på julafton. Tyvärr släppte färgen när jag diskade det, jag ska se om jag kan snygga till det.


I en by nära hemmet hittade jag en röd kälke på bakluckeloppis. Jag vet egentligen inte om jag tycker om den eller om den är lite för mycket, men den fick följa med hem den också. Kanske kan en blomkruka stå på den till jul? Har du nån idé?

 
Nu lär det väl inte bli så många loppisar förrän till sommarn, det är lite tråkigt det för det är så roligt att hitta saker man gillar för nästan inga pengar alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar