tisdag 18 september 2018

Blossa 18

Nu har de släppt årets smak på Blossa årgångsglögg. Jag prickade ganska rätt när jag gissade. Platsen är Amalfikusten, Italien och smaken är citron med rosmarin, timjan och basilika. Och glöggkryddor.
Blossa starkvinsglögg di Lemone.


Vad ska man tro om det då? Jag älskar citron, men kan inte ens föreställa mig hur det smakar i en glögg. Det känns mer somrigt än juligt, men kanske gott? Vad tror du?

Flaskan känns också somrig, i blått och gult, jag gillar färgerna men tycker inte att trycket/bilden (18)passar in.



Ännu en gång önskar jag att de gjorde en alkoholfri variant med samma smak, eftersom jag inte gillar smaken av alkohol. Håkan lär väl köpa den när den kommer ut, jag lär väl smaka en klunk som vanligt. Så får vi se vad vi tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar