måndag 24 september 2018

3 månader kvar

Tre månader kvar till julafton! Jag har haft som tradition att dra igång julbloggandet denna dag, fast i ett par år nu har jag startat igång tidigare, så jag kan inte kalla det här säsongsstart längre. Men värd ett inlägg är denna dag!


Tre månader får symboliseras av de tre flaskor glögg jag har hemma. Blossa Vinteräpple står i skåpet sen ett par år tillbaka, jag köpte två flaskor men tyckte sen inte att den var så god som jag trodde. Undrar om den är för gammal? Dufvenkroks hjortron har jag kvar sen i vintras och Brunnebys äppelglögg köpte jag i Brunneby i somras. Jag ser fram emot glöggpremiären, helt enkelt!

Den här julbloggssäsongen verkar det vara populärt att skriva en bucket-list, bland annat har Mer jul utmanat oss att skriva en Fall Bucket List. Jag brukar skriva listor på juliga saker jag ska göra, med julgodis, klä granen osv, allt det som kommer lite närmare jul också. Men i år börjar jag alltså med en Fall Bucket List, en lista över saker som inte nödvändigtvis är julrelaterade, som jag ska göra i höst. Här kommer den:

Mysa med tända ljus
Köpa julklappar
Gå i skogen och leta svamp
Fika med goda vänner/släktingar
Äta middag med goda vänner/släktingar
Dricka glögg
Handla från Oskars jultidningar
Se julfilmer
Lyssna på julmusik
Åka på spa med Oskar och hans vänner på höstlovet
Teatermiddag med mord, med syrran, Mathilda och Johan
Baka saffransbröd (ej lussekatter) alldeles för tidigt
Göra pepparkaksäppelpaj
Baka mjuk pepparkaka
Titta på när Elvira rider
Titta på när Oskar spelar fotboll
Tända ljus på kyrkogården

Det var de saker jag kom på nu, kanske får jag komplettera den. Får se om jag kanske skriver om vad jag hunnit med av detta om en månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar