måndag 2 december 2019

Första advent - EFIT

Igår hade jag en härlig dag med många juliga inslag. Då passade det bra med en EFIT - Ett Foto I Timmen. 

Ca kl 8.00. Jag och Shelly tände första ljuset och jag åt frukost. 



Ca kl 9.00. Körövning i kyrkan. 



Ca kl 10.00. Dags för gudstjänst, med många adventssånger!



Ca kl 11.00. Vår pastor Ronny predikar, här berättar han en liknelse om en biodlare som ville visa hur mycket han tyckte om sina bin. 



Ca kl 12.00. Dags att sätta ihop pepparkakshuset. 



Ca kl 13.00. Jag handlar saker så vi kan dekorera pepparkakshusen. 



Ca kl 14.00. Pepparkakshusen börjat bli klara. 



Ca kl 15.00. Vi firar min syster som fyller år på tisdag!



Ca kl 16.00. Vi fikar och pratar hemma hos syrran. 



Ca kl 17.00. Hemma igen, det är mörkt ute men det lyser fint!



Ca kl 18.00. Vi äter kycklinggryta!



Ca kl 19.00. Bio med syrran, Last Christmas. 



Ca kl 20.00. Vi sitter fortfarande i biosalongen, bilden på den frostnupna affischen är tagen efteråt. 



Ca kl 21.00. Jag tittar på finalen av The Amazing Race. 



Kl 22.00. Jag går och lägger mig och tittar på Allt för Sverige. 



En bra första advent går mot sitt slut!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig första advent och vilka fina pepparkakshus <3

    SvaraRadera
  2. Vad tyckte du om filmen? Jag ville ha ett fint romantiskt slut så jag blev ledsen...och grinade alldeles för mycket men så har det varit mycket sorgligt i år och många tårar som vill komma ut...

    SvaraRadera