tisdag 10 december 2019

Hjem till jul

Så här i juletid är jag glad att vi har Netflix, så jag kan titta en massa på julfilmer mm. I helgen plöjde jag den norska serien Hjem till jul, en serie om Johanne, en ung sjuksköterska som är singel. Hennes familj vill gärna att hon ska hitta en kjärste och rätt vad det är under en familjemiddag så berättar hon lögnen att hon har en pojkvän, varpå hennes familj förväntar sig att få träffa honom till jul. 
Johanne dejtar, peppad av en kompis, flera killar, väldigt olika. Det blir inte särskilt lyckat. Samtidigt är det nåt som inte är dom det ska därhemma. Och på jobbet verkar hennes närmsta chef inte uppskatta henne. 



Jag gillade serien mycket! Storyn var charmig, liksom miljöerna. Ida Elise Broch spelade huvudrollen mycket bra. Norska låter ju så härligt, dessutom, jag blir glad bara av att höra dem prata!

Och hur skulle man kunna låta bli att älska en rollkaraktär som älskar filmen Love Actually?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar