onsdag 24 september 2014

Ingen premiär i år

24 september. Tre månader till julafton. Dagen då jag brukar öppna min julblogg för säsongen.

Men inte i år! Jag har visst lyckats publicera 16 inlägg från juni till nu så jag har ju uppenbarligen redan börjat julblogga för säsongen. Egentligen är det dumt, jag blir ju nästan besatt av julbloggandet så tre månader är mer än nog. Men det kan jag ju inte göra något åt nu!

Varför blev det så här då? Jag kan inte påstå att det beror på julkänslor, för det har jag inga ännu. Lite beror det nog på flödet av andra julbloggares inlägg på Bloglovin. Och så tycker jag det är roligt!

Mina planer framöver:
* Dricka glögg. Syrran har redan druckit årets första glögg, jag känner att jag ligger efter.
* Börja handla de första julklapparna och en ljusstake och en stjärna på lördag när jag ska till Ullared.
* Blogga när jag känner för det. Förra året hade jag målsättningen att skriva ett blogginlägg om dagen (för att det inte skulle bli som med min vanliga blogg, att jag rätt vad det är upptäcker att det gått en vecka utan bloggande för att jag har så mycket att göra) men i år har jag inga sådana idéer, det får bli som det blir.
* Titta på fler julfilmer och gärna hitta sådana jag inte sett tidigare. Här om dagen tittade jag på Christmas Magic och nu har jag tänkt titta på I Saw Mommy Kissing Santa Claus.
* Baka pepparkaksäppelpaj!
* Läsa en massa inlägg på en massa julbloggar!

Jag ser fram emot en härlig säsong med er julbloggare och läsare! Hoppas ni vill "umgås" med mig även denna säsong!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med Ullared jag ska dit i början på November och hoppas på inte allt för mycket folk, fast jag ska dit på en måndag så det kanske inte blir så farligt mycket folk då.

    SvaraRadera
  2. Pepparkaksäppelpaj lät ju gott, det måste du skriva om vad det är!

    SvaraRadera