fredag 15 september 2017

Blossa 17?

Som alltid så här års så försöker Blossa få oss att gissa vad årets smak är. I år ser bilden vi fått som ledtråd ut såhär. 

På tisdag, den 19 september, avslöjar de årets destination och smak. 

Vad kan det vara för destination och smak? Inte lätt att veta. Färgerna för mina tankar till Indien av någon anledning. Saffran, kanel och chili kunde väl vara en spännande kombination? Jag vet inte om de växer i Indien, men Indien är väl i alla fall känt för sina kryddor. 

Vad kan det vara annars? Hjortron, lingon och brunbär? Curry, jord och hallon? Nä, det lät inget vidare! Vad tror du?

Själv är jag egentligen mest nyfiken på om det kommer någon årgångsglögg som är alkoholfri/lättglögg i år, förra året kom ju Blåbär Ingefära i en Limited edition, vilket lät toppen men inte smakade något vidare, om jag minns rätt.  Hoppas det kommer någon god ny smak i år!

2 kommentarer:

  1. Mina tankar har gått åt vaniljhållet och det gula skulle ju kunna vara det, svårgissat helt klart :)

    SvaraRadera
  2. Min första tanke var också Indien, det blir spännande att se! Jo, jag minns att förra årets ingefära/blåbärsglögg var en besvikelse men jag är också mer nyfiken på om det blir någon lättglögg.

    SvaraRadera