söndag 8 oktober 2017

Glöggpremiär!

Igår drack vi glögg och åt pepparkakor med ädelost på tub. Mysigt! Jag hade sparat en flaska av Blossas alkoholfria glögg från förra året, men jag har sett att Ica redan har fått fram lite glögg!


Men det var något som var fel med det hela som ni ser på bilden nedan. Fotboll! Vi borde ju ha tittat på en julfilm istället, men det var visst nån viktig match...


Nu har vi smakat Blossa 17, med mango, spiskummin och chili. Håkans omdöme är att den inte var bra, den smakade ingenting och absolut inte chili. 
Jag tyckte att den droppe jag smakade hade liiiite hetta av chili, men att den i övrigt var rätt smaklös. Bortsett från alkoholsmaken, som jag inte gillar. Sedan roade jag mig med att koka bort alkoholen så jag kunde ta en klunk av den, då smakade den väldigt syrligt och då kände jag hettan från chilin. Den var väldigt långt från traditionell glögg. 

Har du smakat? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar