tisdag 24 oktober 2017

Två månader kvar!

Två månader kvar idag! Vad fort tiden går! Bloggandet går lite upp och ner, det har varit lite mycket på jobbet på sistone. Nån som har fler timmar på dygnet att ge mig?



Hur ligger jag till med julen då?
Adventskalendrar: Jag har fortfarande nästan inte hittat nåt till barnens paketkalendrar. Börjar få lite panik över det. Vad köper man till en nioåring och en trettonåring? Och ja, trettonåringen anser sig ung nog för en paketkalender. 
Glögg: Vi har haft glöggpremiär och testat Blossa 17, men sen har vi inte druckit mer glögg. Jag köpte en glögg på Netto här om dagen, en glögg med äpple och kanel. Älskar äppelglögg!
Julklappar: Jag har köpt julklapp till Oskar, han får en stor grej. Smidigt! Annars har jag det mesta kvar...
Julmusik: Jag har lyssnat lite, men inte jättemycket.
Julfilm: Har sett tre Hallmark-filmer.
Julmat: Det börjar bli hög tid att skriva julmatslista.
Julbak/godis: Så här års brukar vi ha bestämt när vi ska julbaka, jag och mina bonusdöttrar. Vi är sena!
Juldukning: Har inte en endaste tanke än. Behöver inspiration!
Jultidningar: Har beställt men inte fått Stora Juljournalen.
Adventsljusstake: Har inte plockat mossa till den traditionella ljusstaken än och har inte en tanke kring hur blockljus-ljusstaken ska se ut.
 
Känner mig lite sent ute med flera saker. Gissar att "vanligt folk" tycker man är lite småknäpp om man säger så i oktober!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar