söndag 4 oktober 2020

Nu har vi smakat Blossa 20!

Flaskan är fin, det är väl det mest positiva jag kan säga. Den gjorde sig fint bredvid tavlan min bonusdotter gjort. Inte så julig, men fin!



I vanlig ordning smuttade jag pyttelite, och försökte bortse från alkoholsmaken. Det var inget vidare, mynta och söt glögg blev en konstig kombo tyckte jag. 
Håkan var inte heller positiv. Först kände han mycket myntasmak och tyckte inte det var så gott. Sen försvann myntasmaken nästan, men det smakade fortfarande inte så bra. 

Ingen höjdarsmak alltså, men roligt att testa. Och flaskan var fin!

1 kommentar:

  1. Nu dricker jag inte alkoholglögg...men jag förstår ändå inte varför de måste krångla till glöggen så himla mycket...? Smaken låter jättekonstig.
    Hursomhelst, jag har sett ett par sockor med grantema i Maja Karlssons nya stickbok som är jättefina. Dock stickas de i Mellanraggi och jag har inte lyckats hitta ett billigare garnalternativ. När det gäller Raggi m fl finns det billigare varianter på Adlibris, men just sträckningen 260 m/100 gram är lite knepig... Men hoppas på någon bra garnREA på nätbutikerna så att jag kan köpa lite Mellanraggi framöver ...som ju är ett trevligt garn:D

    SvaraRadera