lördag 24 oktober 2020

Två månader!

Idag är det två månader till julafton. Det firar jag med en liten bild på ett par saker som råkade följa med mig hem från vår lokala affär som säljer många fina saker bl a från Ernst, Bruka och Majas Cottage. Det är hemskt, för jag borde inte handla nytt, jag har saker så jag klarar mig, men...





I ett par år nu har jag gjort en julplan som jag uppdaterat med jämna mellanrum. Jag har inte lagt ut den än i år, men här kommer den:

Julplan:

September
✔️Börja julblogga igen 
✔️Dricka årets första glögg
✔️Smaka julgodis-nyheter

Oktober:
✔️Handla de första julklapparna (Ullared)
✔️Handla julsaker (Ullared, Sjöboden)
✔️Se julfilmer (Hallmark)
✔️Lyssna på julmusik (av det mer vemodiga slaget, som Decemberfåglar och Joni Mitchells River)

November:
Baka lussekatter
Baka pepparkakor
Handla mer julklappar
Se fler julfilmer
Lyssna på julmusik
Göra adventsfint

December:
Göra pepparkakshus

Se julfilmer
Lyssna på julmusik
Fira advent
Baka julkakor
Fira lucia
Göra julgodis
Handla de sista julklapparna

Hugga gran
Ta fram tomtar
Handla mat

Klä granen
Fira jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar