fredag 19 november 2010

Julkalendern 2010

Igår köpte jag årets julkalender! Vi har massor med gamla julkalendrar hemma, som min man sparat på genom åren. Den första är från 1967, det år då min man föddes. Vi tar fram dem och tittar och minns en gång per år. När alla luckor är öppnade på denna så lär den också hamna i arkivet.
Är det någon som någonsin lyssnar på radions julkalender? Jag har gjort det en gång i mitt liv, så vitt jag minns, det var 2003 när jag åkte bil på mornarna när den sändes. TVs julkalender försöker jag åtminstone se några avsnitt av, är den bra tittar jag på alla. Förra året tittade jag på den norska julkalendern Jul i Svingen, det var en julig julkalender som jag gillade.


Oviktigt vetande:
Sveriges Television har visat julkalendrar sedan 1960. Den första hette Titteliture.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar