tisdag 22 december 2015

Skorstensjul

Jag lovade ju att jag skulle återkomma när jag läst klart boken Skorstensjul för min klass, och det har jag gjort nu (som tur är, eftersom de har jullov!)
Boken hade fina bilder och var spännande. Den handlade om tre barn som var på rymmen från ett barnhem. På Stockholms Central träffade de på en man som inte visste vem han var.


Vi fick stifta bekantskap med några luftlöpare och några skorstenbarn. Tillsammans hjälpte de mannen som glömt vem han var att komma på det. Och så räddade de julen.


Och på slutet fick barnen den bästa present man kan få, för naturligtvis behövde de inte fara tillbaka till barnhemmet.

 
Jag gillade boken jättemycket och det verkade större delen av klassen också göra. Vi funderade mycket på vad vi trodde skulle hända, vad luftlöpare var och vem mannen var. Vi var inte helt ute och cyklade, smarta elever har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar