lördag 24 november 2018

En månad kvar!

En månad kvar, helt otroligt! Så känns det kanske alltid, men jag tycker att den här hösten har gått så fort. En månad kvar får symboliseras av en polkagrisstång. Den köpte jag på Öland förra sommaren, men jag hittade den i ett skåp i höstas, jag hade lagt den där och fick inte upp den i granen förra året. I år ska den upp!



Hur ligger jag till med julen då? Jag kör på samma punkter som förra året!

Adventskalendrar: Barnen ska få fyra större paket var istället för 24 små i år, men de har varit dåliga på att ge mig tips på vad jag ska köpa, så jag har bara ett klart åt dem var. Känner en viss stress!
Glögg: Har testat flera olika sorters glögg och druckit glögg mest varje helg. Juligt och gott!
Julklappar: När vi var på Ullared handlade jag julklappar till bonusbarnbarn och syskonbarnbarn, men jag inser att vi har en hel del kvar. Dags att på allvar fundera ut vad jag ska köpa till barnen. Elvira fyller om drygt två veckor också...
Julmusik: Jag har lyssnat en del, men inte så mycket. Idag upptäckte jag att Mix Megapol börjat spela julmusik, härligt!
Julfilm: Jag har sett flera Netflix- och Hallmark-filmer och The Family Stone. I helgen har jag sett The Christmas Chronicle och den nya Grinchen.
Julmat: Vi har inte skrivit julmatslista än, det brukar vi alltid göra. Men sillsorterna har vi bestämt!
Julbak/godis: Vi har bakat lussekatter och pepparkakor och jag har börjat skissa på pepparkakshuset. 
Juldukning: Inte en susning!
Jultidningar: Har köpt Stora Juljournalen, men inte hittat nån lugn, skön stund att läsa den än.
Adventsljusstake: Mossan är plockad till den traditionella. Blockljusstaken har jag köpt ljus till och har planerat nåt pynt länge, men jag är lite osäker på vad jag ska ha för fat.
Ljusslingor: Ljusslingorna är på plats!
Granar: Vi har inte huggit utegran än, men det är hög tid att göra det.

Jag återkommer om ett par veckor och hoppas på att jag har hunnit med lite mer saker!

Ljusslingorna är uppsatta!



1 kommentar:

  1. Jag tycker också att denna hösten har gått så fort! Vilken bra sammanfattning du har gjort, jag tror att jag lånar den :)

    SvaraRadera