onsdag 21 november 2018

Önskelista

Det är väl hög tid för en önskelista, tycker ni inte det? Jag lär inte få så mycket julklappar i år. Jag har nog inte varit så snäll! Nä, men min mamma, mina syskon och jag har bestämt oss för att sluta med julklapp till varandra (vi har haft familjetomte tidigare, dvs att man drar lott och köper till en person). Håkan och jag har bestämt att vi lägger pengar på en resa till Krakow i vår istället. Så jag får förhoppningsvis en julklapp från familjetomten på Håkans sida, nån från Oskar och Elvira och kanske nån från syrran.

Vad önskar jag mig då? Jo, jag har börjat samla på Swedish Grace Is, 30 cl-skålarna.



Och Swedish Grace Sten, 21 cm-tallrikarna.


Sen önskar jag mig, som alltid, böcker. Vill, vill vill ha de här!







Vad önskar du dig?

1 kommentar:

  1. Vi ger inte heller så mycket julklappar men något är trevligt att få även när man är vuxen. Jag är lite tudelad, jag tycker att det är jättemysigt, samtidigt vill jag inte ge eller få en massa onödigt som tär på jordens resurser och ibland känns det som att jag är den enda av oss vuxna som har något att önska mig. Jag brukar önska mig något från GreenGate, samlar på deras porslin, något från Maileg, gillar deras små möss att dekorera med till julen. Sedan lite böcker, choklad och te.

    SvaraRadera