lördag 24 november 2018

The Christmas Chronicles

Igår eftermiddag kröp vi upp i soffan och såg filmen vi väntat på sen trailern kom, The Christmas Cronicles. Från skaparna av Harry Potter och de vises sten och Home Alone och med Kurt Russel - förväntningarna var höga!



Och ja, den var så bra som jag förväntat mig! Jag tror att den kan bli en julfilmsklassiker, i stil med Nu är det jul igen/The Santa Clause. Visst finns det små brister i storyn, men den är charmig och magisk!

Filmen handlar om ett syskonpar som råkar ta sönder tomtens släde och får ägna natten åt att rädda julen tillsammans med tomten. 

Jag älskar detaljerna, som arkivet med alla brev till tomten. Kommer det en uppföljare så hoppas jag att vi får se mer av tomteverkstaden och Nordpolen. 

Vi fick pausa i tittandet några gånger, Oskars klass har sålt kakor och de övriga föräldrarna skulle hämta dem hos oss. Därav alla kakorna på bilden!



På slutet log jag lite extra när jag såg tomtemor, det blev som jag hade hoppats! (En cameoroll!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar