lördag 10 november 2018

Variation på adventsljusstaken

I köket har vi en klassisk adventsljusstake med vitmossa och svampar, den ser väl ungefär likadan ut jämt. I vardagsrummet har jag däremot varierat mig lite under de senaste åren. Jag har valt att ha blockljus där för att kunna elda mycket och länge.

2011 köpte jag en sån ljusstake som "alla" hade det året. En trälåda med blockljus och kanelstänger.


2012 piffade jag till den lite, med grankvistar och siffror.


2013 köpte jag ett runt, grått fat och satte sifferhjärtan på ljusen. Enkelt men fint!


Jag gillade det så pass mycket att jag hade den likadan 2014.


2015 Varierade jag mig oerhört mycket då jag la stenar runt ljusen!


2016 blev det lite annat! Röda ljus, grön mossa och en zinkbricka!


2017 var fatet tillbaka igen, men med grön mössa, gråa ljus och röda siffror och bär,


Jag har börjat att planera hur det ska se ut 2018, men jag är inte helt klar med mina funderingar än. En sak som jag insett medan jag skrivit detta inlägg är att nånstans måste jag ha gråa siffror, röda siffror och hjärtan med siffror. Jag undrar var?

Hur ska din adventsljusstake se ut i år?

1 kommentar:

  1. Precis som vanligt här hemma! Jag gillade den med röda ljus; riktigt julig:)

    SvaraRadera