fredag 9 november 2018

#julfredag - #adventsbelysning

Veckans fredagsutmaning, julfredag, från Sofies julblogg är adventsbelysning. 

Jag valde två bilder från 2016, mest för att jag inte visat dem på Instagram förut. Här på bloggen har de nog förekommit redan. 

Den första bilden är på ljusstaken i vardagsrummet. Där vill jag ha blockljus så att den kan stå och lysa hela kvällarna. Jag har haft lite olika stilar, kanske det kunde vara värt ett eget inlägg? 2016 var det ett zinkfat med grön mossa.



I köket däremot behåller vi samma stil år från år. Ja, förutom på den elektriska ljusstaken, som jag fått byta flera gånger pga katterna. Det är en röd, avlång, ljusstake med vitmossa och flugsvampar. Så klassiskt som det kan bli! 



Tänk, det är snart dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar