torsdag 10 oktober 2019

Dumle caramel cranberry och Polly Swedish fika

Jag är medveten om att Polly Swedish fika inte egentligen är en jul-edition. Men kanel är ju juligt! Visst kan de väl få vara med i ett hörn på julbloggen? Cranberry/tranbär är ju å andra sidan ingen svensk julklassiker, jag tänker väl närmast på USA där tranbär/tranbärssylt är ett vanligt tillbehör till julkalkonen. Vi har hur som helst provsmakat båda sorterna!

Dumle caramel cranberry

Oskar: Först smakar den vanlig Dumle. Sedan smakar den hallon/lakrits-kola. Sedan smakar den tresmaksglass med kolasås. Betyg 2,5/5
Elvira: Den smakar som Singoalla. Betyg 1/5
Jag: Den är en fruktig kola. Betyg 3/5



Polly Blueberry Pie

Oskar: Smakar blåbär. Som Singoalla. Betyg 4/5
Elvira: Äckligt. Som blåbär- och vit chokladkladdkaka. 0/5
Jag: Tydlig blåbärssmak, rätt god. 4/5

Polly Cinnamon Bun

Oskar: Först smakade den bara Polly, sedan kände jag lite kanelbullesmak. Betyg 4/5
Elvira. Den smakade inte mycket. Inte jättegod. Betyg 2/5
Jag: Jag kände inte mycket smak först, sen kände jag lite kanelsmak. Betyg 4/5



Polly Mud Cake

Oskar: Den smakar mörk choklad-Polly. Betyg 3/5
Elvira: Inte så jättegod. Betyg 1/5
Jag: Stark, mörk choklad. Betyg 2/5

Som ni märker så är Oskar positiv till det mesta och Elvira negativ till det mesta. Håkan ville inte vad med i testerna, men han vräkte i sig större delen av Polly-påsen!

2 kommentarer:

  1. Hade velat varit med och testat, men går ju inte när Håkan äter upp allt ��/syster yster

    SvaraRadera