måndag 14 oktober 2019

Juleskum polka, Pepparkakskulor ochTwix Ginger Cookie

Ännu ett provsmakningsinlägg! Kanske jättetråkigt, men jag tycker det är lite kul att ha dokumenterat vad vi tyckt om olika saker. Och det är roligt att provsmaka! Du som läst tidigare inlägg här eller på min andra blogg vet att jag gjort en Gastric Bypass, det innebär att jag inte törs/vill äta en massa sött, men ett litet provsmak går bra. Mamma var med och provsmakade en del saker!



Vi börjar med Juleskum polka.

Oskar: De smakar juleskum med polkagrissmak. Betyg 4/5
Elvira: De smakar polkagris. Tråkigt. Betyg 2,5/5
Mamma: Skummisar
Jag: Mycket pepparmintssmak. Helt ok. Betyg 3/5



Pepparkakskulor:
Oskar: Det smakar som om man doppar en pepparkaka i väldigt mycket choklad. Betyg 4/5
Elvira: Mycket choklad. Det är gott. Fast kanske lite mycket choklad. Jag känner pepparkakssmaken. Betyg 4/5
Mamma: Goda, de smakar choklad. Knapriga. Jag känner ingen pepparkakssmak.
Jag: De påminner lite om mandelbiskvier, de där man hade till nyponsoppa när jag var liten. Lite pepperkaka, lite choklad. Betyg 3/5



Twix Ginger Cookie
Oskar: Pepparkaka med kola. Betyg 4/5
Elvira: Gott! 4/5
Jag: Jag hade stor förväntningar på dessa, eftersom jag tycker mycket om Twix, men jag blev lite besviken. De smakar köpta pepparkakor, jag kommer inte på vilken sort, men inte den godaste. Det smakar lite konstgjort. Betyg 3/5

1 kommentar:

  1. Tack för era recentioner o godiset. Bra att flera har åsikter, underhållande! KRAM Lena i Bankeryd

    SvaraRadera