lördag 30 november 2019

Adventsförberedelser!

Jag har haft en liten downperiod i november, dels har jag inte riktigt hängt med på att det snart är december och advent, dels har jag varit lite stressad över saker på jobbet. Det har säkert märkts på att mitt bloggande och kommenterande av andras bloggar inte varit på topp direkt. Det kommer nästan som en chock att det är första december och första advent imorgon.  Som tur är har jag hunnit njuta och vara lite i julkänslan i helgen. 

Idag har jag gjort delarna till årets pepparkakshus. Jag hade flera idéer och familjen hade höga förväntningar, men jag sänkte nivån till nåt jag kände att jag orkar med och klarar av. 



Ni kan säkert gissa vad det blir! Bilder kommer när det är klart!

Jag har också köpt de sista grejerna till paketkalendrarna och slagit in dem. Oskar har valt att få paket på adventssöndagarna, lite dyrare än Elviras paket, som hon får varje dag. Sen har jag också hängt dit lite paket till Penny och Roxanna, de dagar då jag vet att de ska vara här. 



Min man Håkan är världens bästa. Han har plockat fram ljusstakar, dukar, gardiner och pyntat och gjort fint! Själv har jag fixat vår nya adventsljusstake, som ni får se imorgon!



Vilken underbar månad vi har framför oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar