söndag 27 september 2020

3 månader till jul!

För första gången på många år missade jag att skriva ett inlägg den 24 september, tre månader innan julafton. Ibland har man för mycket annat för sig. Men det hindrar ju inte att jag skriver ett inlägg några dagar försent!

Jag tänkte att detta inlägg skulle handla om vad som är juligt hos mig just nu. Häromdagen fick jag hem garn till jul-raggsockor som jag tänker sticka, jag har i år vågar mig på mönsterstickning för första gången. Jag har längtat länge efter julmysiga raggsockor, så jag känner mig riktigt nöjd med att ha köpt garn!



I förrgår hade jag turen att få tag på en flaska av förra årets favoritglögg, Dufenkrooks Limone. Det var den enda alkoholfria glöggen de hade kvar på Systembolaget här, så jag hade tur. Det verkar som om affärerna inte har förstått att det är dags för glögg än, de skulle få in mer glögg i november. November!!! Jättesent ju!

Naturligtvis njuter jag i skenet av tända ljus så ofta som möjligt nu när det börjar bli lite mörkare om kvällarna. Det är väl en av de bästa sakerna med hösten?

Det var tre juliga saker, tre månader (knappt) före jul! Vad är juligt hos dig just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar