tisdag 29 september 2020

Godisprovning

Häromdagen smakade vi säsongens julgodis från Cloetta och naturligtvis tvingade jag min familj att lämna ett omdöme. 



Först ut var Juleskum 2020, Blåbär. 

Oskar: 4/5
Luktar blåbär, smakar blåbär, utseende blåbär. 

Elvira: 1/5
Äcklig doft, smakar äckligt, ser roliga ut. 

Håkan: 4/5
Blek och ful. Helt ok smak. 

Jag: 4/5
Smakar fruktigt, kanske en svag blåbärssmak. God. Färgen är lite för ljusblå. 

Sammanlagt fick den rätt bra betyg!



Sen testade vi Juleskum granar. 

Oskar: -10/5 (smak 3/5, konsistens-10000/5)
Luktar gelégroda. Känns väldigt hård. 

Elvira: 4/5
Luktar gott, rolig konsistens, smakar ok, gulligt utseende. 

Håkan: 4/5
Utan läsglasögon såg den riktigt läcker ut. God. 

Jag: 3/5
Jag hade velat att den gröna delen varit segare. Lite äpplesmak? Lite i sötaste laget, men både smak och konsistens kändes bättre efter några bitar. 

På det stora hela ett hyfsat betyg här också!



Vi avslutade med Plopp Juleskum. 

Oskar: 3/5
Ser normal ut. Luktar normalt. Smakar som choklad och juleskum. 

Elvira: 1/5
Luktar skumt, smakar hemskt, ser normala ut. 

Håkan: 1/5
Ingen höjdare, ett bottennapp. 

Jag: 2/5
Gillar inte det fruktiga tillsammans med chokladsmaken. Rinnande juleskum känns fel. 

Nja, den här lär vi inte köpa fler gånger!



Har du smakat dem? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar