onsdag 25 november 2020

En månad till jul!

Här kommer mitt försenade ”en månad till julafton”- inlägg! Jag vet inte vad det är med mig i år, jag lyckas missa de där speciella datumen. Hoppas jag inte missar julafton!




Nu har jag i alla fall uppdaterat min julplan!

Julplan:

September
✅ Börja julblogga igen 
✅ Dricka årets första glögg
✅ Smaka julgodis-nyheter

Oktober:
✅ Handla de första julklapparna (Ullared)
✅ Handla julsaker (Ullared, Sjöboden)
✅ Se julfilmer (Hallmark)
✅ Lyssna på julmusik (av det mer vemodiga slaget, som Decemberfåglar och Joni Mitchells River)

November:
✅ Baka lussekatter
✅ Baka pepparkakor
✅ Handla mer julklappar (i år handlas det mesta online)
✅ Se fler julfilmer
✅ Lyssna på julmusik
✅ Göra adventsfint
✅ Slå in paket till paketkalendern 

December:
✅ Göra pepparkakshus

Se julfilmer
Lyssna på julmusik
Fira advent
Baka julkakor
Fira lucia
Göra julgodis
Handla de sista julklapparna

Hugga gran
Ta fram tomtar
Handla mat

Klä granen
Fira jul

Som ni märker är jag till och med lite före i planen! Jag tror att i princip alla julklappar är inköpta, utom morgonklapparna och julklapp till min brorson. Nu hoppas jag bara att Postnord, DHL och Schenker levererar som de ska!

1 kommentar:

  1. Eller hur?! Jag var precis ut till sophuset med en massa kartonger, och där var det överfullt med kartonger också. Det märks att folk handlar mycket mer online nu...

    SvaraRadera