fredag 20 november 2020

Julminne!

Julen 2003 var min och Håkans första jul tillsammans  vi hade precis köpt hus men inte hunnit flytta in, så julen firades i Håkans hus. Före jul gjorde jag och två av bonusbarnen ett pepparkakshus. Det var det första egendesignade pepparkakshuset jag gjorde! Det var också då Håkan uppfann den bästa kaveln, eftersom han inte ägde någon kavel. Han gick ut i en bod och hämtade ett järnrör från en trasig cykel. Den kaveln använder vi fortfarande, det är den absolut bästa kaveln jag nånsin använt.


Strax innan jul började vi måla rum och flytta mina saker till vårt nya hus. Lite flyttpizza blev det förstås. 


I Håkans hus klädde Mathilda och Kalle granen!


Det blev en vit jul, det syns i fönstret. Här äter vi jullunch! Josefin går knappt att känna igen! När Håkan tittade på kortet tyckte han att det var Oskar som satt till vänster. En hiss syskonlikhet kan nog synas ibland!


Sen blev det julklappsutdelning. (Väggfärgen är väl fantastiskt 90-tal!)



Innan bonusbarnen åkte vidare till sin mamma så fikade vi och tittade på Kalle Anka!

Sen åkte Håkan och jag och firade julaftonskvällen med mina föräldrar och syskon, om jag minns rätt. 

Den första av många jular tillsammans med min älskade Håkan!

1 kommentar:

  1. Haha, älskar (eller inte) den randiga soffan! Vad mysigt att ha så många bilder kvar från den tiden <3. Jag tänkte också att det var Oskar i bilderna först..:D

    SvaraRadera