fredag 10 december 2010

Julbord

Igår var jag och mina arbetskamrater i Norrqvarn och åt julbord. De hade så mycket gott, det var nog första gången i mitt liv som jag riktigt njutit av ett julbord och ätit mig proppmätt. Jag hittade till och med två sorters sill som jag tyckte var god, jag som inte tycker om sill! De sillsorter jag smakade var senapssill med balsamico och kapris, och kräftsill. Det fanns ca 70 rätter, däribland kallrökt, varmrökt och gravad lax, skinka, fårfiol, fläsk, renklubba, tjälknöl, massor med annat kallskuret, Lyrestadskorv, Janssons Frestelse, köttbullar, prinskorv, lutfisk med mera. Flera sorters senap, timjancréme och olika ostar var man ju förstås också tvungen att smaka på.


Avslutningsvis hade de ett stort dessertbord... Vaniljpannakotta, pepparkakscheesecake, ostkaka, kalvdans, ris à la Malta, chokladkaka, tryffel och massor med hemgjort och köpt julgodis. Jag hade kunnat äta mig mätt enbart genom att smaka lite av allt som fanns på det bordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar