torsdag 5 september 2013

Jaha, då vet vi. Eller inte.

Idag släppte Blossa nyheten om sin årgångsglögg. Som många andra julbloggare och andra nyfikna har jag väntat med spänning... men avslöjandet blev väl lite av ett antiklimax? Vi får inte veta mer om smaken än att glöggen kallas Dalecarlia, att smakinspirationen hämtats från Dalarna, med typiskt svenska smaker, noga utvalda viner och Blossas egna kryddblandning. Tanken är att var och en själva ska komma med en tolkning av smaken. Hm...

Ska jag vara ärlig så känns det lite som om idéerna trutit för de som kommer på årgångsglöggen, typ "Äsch, vi tar lite lingon och blåbär som vi haft tidigare och så berättar vi inte vad det är, så blir det ju en nyhet." Nej, nu kanske jag var elak, jag har ju inte smakat den. Den kanske är helt revolutionerande. När man väl smakar den.

Vilket för mig till mitt årliga problem, att jag inte gillar starkvinsglögg och att jag skulle önska att det varje år kom en lättglögg/alkoholfri glögg med samma smak. Ett I-landsproblem, javisst, men vore det inte rätt lätt för Blossa att släppa en stark och en svag glögg med samma smak (bortsett från alkoholsmaken)???

Jag hoppas ändå på att maken köper den så att jag kan ta en liten klunk av hans. Bara för att! Och flaskan är ju snygg!

Är du intresserad av Blossa 13 så finns den att beställa från den första oktober på Systembolaget för 95 kr.


Jag får inte bort den feta stilen från den översta delen av texten, mycket irriterande!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig helt, snygg flaska men lite antiklimax, jag brukar inte heller gilla starkvinsglögg, men kanske det blir en flaska, får se vad andra tycker först, om smaken alltså.

    SvaraRadera
  2. Mmm. Om jag inte fått smaka så hade jag blivit sur.

    bra ide med alkoholfri årgångsglögg. Har du skrivit till Blossa om det? Om inte, gör det!

    SvaraRadera