onsdag 14 december 2016

Haupt adventskalender dag 8 - 14

Oj, vad jag halkat efter här då! Här kommer lite lakritsrapport:

Dag 8. Bär? Blåbär? Det visade sig vara Söt lakrits med vit och ljus choklad, smaksatt med skogsbär, salmiak och havssalt, så jag var inte helt fel ute. Betyg 3,5 av 5

Dag 9. En besk, liiite salt sötlakritsbit tyckte jag. Det visade sig vara Lagrad salt lakrits med 9 % rålakrits från Kalabrien. (Var i allsin dar ligger Kalabrien?) Betyg 2 av 5

Dag 10 Salt lakrits, kola, mjölkchoklad?Det var Salt lakrits med dulche de leche  och ljus choklad smaksatt med sedan och havssalt. Betyg 4 av 5

11. Jag känner igen den här smaken men kommer inte på vad det är. Det var Söt lakrits med belgisk mjölkchoklad och sockerskal. Just ja, det smakar som chokladen i sådana där sexkantiga rör som man kan köpa i taxfree-butiker. Undrar om den är belgisk? Betyg 3,5 av 5

Dag 12. En av mina favoriter, jag tycker den smakar chokladboll med salt lakrits. Det är Salt lakrits omgiven av mjölk- och mörk choklad smaksatt med espresso och kokos. Betyg 5 av 5

Dag 13. Det smakade som nåt, jag kommer inte på vad det är. Nån halstablett? Det visade sig vara Gammaldags polkagris med rålakrits från Kalabrien. Jag måste säga att det inte smakar vanlig polkagris och inte heller lakritspolkagris, utan en helt annan smak som jag känner igen men inte kommer på. Betyg 1,5 av 5

Dag 14 Kan det vara choklad och salt lakrits? Smaksatt med nåt. Det visade sig vara Salt lakrits, choklad, apelsin och ingefära med havtorn och morot. Betyg 5 av 5


Det går ju inte felfritt, men det kunde ha gått sämre! Det är väldigt kul att smaka de olika godisarna i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar