fredag 23 december 2016

Uppesittarkväll

När vi kom hem från svärmor klädde vi granen! Alltid, alltid dagen före julafton!



Såhär blev den!


Sedan åkte vi till min ena bror och lämnade julklappar och hälsade på hans barn mfl. Därifrån fortsatte vi till kyrkogården och tände ljus på pappas och Kenneths gravar. Första julen utan pappa. <3


Godisbordet är redo. 


Min plan att dra ner på julgodiset gick sådär. 10 sorters hemgjort godis och två sorters köpt...


Vi provsmakade skinkan!


Och så åt vi ostkaka!


För första gången spelade vi Bingolotto på uppesittarkvällen. Det var Oskars initiativ. Han blev besviken över att han inte vann någon storvinst. Jag tycker att vi får vara nöjda eftersom vi vann 100 kr och två Sverige-lotter på två lotter för 50 kr styck. Men en Thailandsresa eller en bil hade förstås varit helt ok!


Innan barnen la sig ställde vi förstås ut gröt åt tomten!


Nu sitter bara Mathilda och jag uppe, men det är snart läggdags. Jag ska bara se klart på På spårets julspecial först. Tur att man kan se det på svtplay under tiden barnen ser på Bingolotto!

1 kommentar: