fredag 24 november 2017

1 månad kvar!

Då var det bara en månad kvar, oj vad fort tiden går!




Hur ligger jag till med julen då?
Adventskalendrar: Jag har 4-5 grejer kvar att köpa åt Oskar, sen ska 48 paket slås in. 
Glögg: Lite glögg mest varje helg blir det allt, har smakat ett par nya sorter men kör mest på glögg jag gillar!
Julklappar: Jag passade på att skicka efter ett par grejer idag när det var Black friday. Jag har en del kvar och har köpt en del. Håkan vet jag inte alls vad jag ska hitta på åt. 
Julmusik: Jag har lyssnat lite, men inte jättemycket.
Julfilm: Har sett en del filmer, men inga favoriter i repris än. Snart dags för Love Actually, the Holiday mfl. 
Julmat: Håkan har börjat fundera på vilka sillsorter han ska göra.
Julbak/godis: Vi har bakat lussekatter och pepparkakor samt gjort pepparkaksbygget. 
Juldukning: Fortfarande ingen plan. 
Jultidningar: Har läst Stora Juljournalen, Allt om mat jul och Damernas värld julspecial (1943)
Adventsljusstake: Har inte plockat mossa till den traditionella ljusstaken än men allt är klart gör ”montering” på blockljusljusstaken. En batteridriven ljusstake står i lekstugefönstret. 
Ljusslingor: 4 ljusslingor hänger på plats!

Snart är det första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar