onsdag 29 november 2017

Paketkalendrar!

Barnens paketkalendrar är på plats, i god tid innan första december. Elvira hjälpte mig att slå in Oskars paket och hennes ligger i påsar som medföljde en färdig kalender jag köpte. Vad fort det gick då! 
Jag ska ju åka bort ett par dagar, så allt måste vara klart innan dess!



Paketkalendrarna har jag broderat själv, i samma stil som den mamma broderat och som jag hade när jag var liten. En del av bilderna/figurerna är samma som på mammas, andra har jag hittat mönster till på olika ställen.





Åh, vad jag tycker om dem!

Här kan du se bild på mig som liten och min kalender!

Jag hittade en bild på mina bröder och paketkalendern också!



3 kommentarer:

  1. Vad mysigt!
    i år är första året som jag inte har gjort någon paketkalender, det känns jättekonstigt.

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt!!! Det är underbart med traditioner som man kan föra vidare till nästa generation...det saknar jag måste jag säga... Det finns så många jultraditioner som jag skulle ha velat föra vidare:(((
    Men jag gör mitt bästa för att julpåverka mina syskonbarn i alla fall:)

    SvaraRadera