fredag 3 november 2017

Blossa hantverksglögg 2017 - Lingon/Enbärm

Idag fick jag äntligen tag på den, Blossas nya alkoholfria glögg. En vacker flaska, var min första tanke. 
Jag hade inga höga förväntningar på den, jag gillar inte smaken av lingon. Därför var det desto roligare att jag faktiskt gillade den. Den smakade klassisk glögg med lite touch av lingon. Ibland smakar alla dessa olika nya glöggsorter inte glögg alls, det vill säga att de inte har något av den traditionella glöggsmaken, och det gillar jag inte, men den här var bra. 



När den hade svalnar lite framträdde lingonsmaken tydligare, då gillade jag den inte lika mycket av förklarliga skäl. Men varm var den riktigt god!
Vi köpte lite ost i en ostaffär också. 



En riktigt god ädelost till pepparkakorna och glöggen!


1 kommentar:

  1. Vad kul att du gillar den! Jag har inte fått tag på den ännu men det ska bli spännande att testa.

    SvaraRadera