söndag 19 november 2017

Julbak!

Igår var det dags för årets julbak! Till första advent vill jag nämligen ha lussekatter och pepparkakor och nästa helg har vi lite annat för oss, så det fick bli nu! Elvira, Oskar och jag fick hjälp av Mathilda, Josefin och Penny (Roxanna fick krypa runt och leka med morfar). Det är så roligt att de kommer hem och hjälper till med julbaket!



Jag kunde inte låta bli att fota pepparkaksformarna. Ett gäng ”klassiska”. 



Och så alla nya jag råkat köpa på mig!



Min fina burk blev full av pepparkakor!



Därefter lussekatter! Saffranet jag köpte från en tjej som sålde för sin klass maldes i morteln. 



Det försvann några bagare när vi kom till lussekatterna, men vi lyckades ändå få till ca 120 lussekatter på 20 min. Plus jäsning och gräddning förstås, det tog ju lite längre tid!



Ett gott dagsverke!

1 kommentar: