söndag 23 december 2018

Julböcker!

Jag har lånat två och köpt en julbok! Först läste jag Snöfall, mirakel och frusna hjärtan. Den handlar om Asta, som åker hem till Irland med dottern Kitty för första gången på 16 år. Det är en feel good-bok med mycket jul, jag tycker den är klart läsvärd. Ska jag önska nåt är det väl att svärtan i boken skulle vara bättre beskriven.
Brustna ben och brustna hjärtan: en alldeles omöjlig jul är en svensk feel good. Som så ofta blir det lite skämskudde-varning, jag vet inte om det bara är jag som har svårt för svensk feel good emellanåt, det blir så larvigt. Men det kanske irländare tycker om irländsk feel good också? Med detta sagt så var det ändå en trevlig, julig och romantisk bok.Det handlar om läraren Lisbethsom har problem på jobbet (som hon löser mycket kreativt), problem med kärleken, problem med köket och problem med familjen, allt lagom till jul.
Jag kommer hem till jul var den bästa av de tre. Den handlar om Emily (också lärare)som ska ta med sig sin pojkvän hem till sin snurriga familj för första gången till jul. Men deras relation tar slut precis innan jul och istället tar hon med sig grannen Evan, som ska låtsas vara Robert. Rolig och gullig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar