måndag 10 december 2018

Två veckor kvar!

Nobeldagen och vår Elviras 14-årsdag. Två veckor kvar till jul. Nu väntar dagar med lucia, julfest med elever och föräldrar, julfest med kollegor, julpyssel på jobbet, julgodistillverkning hemma, julkonsert med mycket mera. 

Men hur ligger jag till med julen då, med två veckor kvar?

Adventskalendrar: De blev klara i tid och barnen har hunnit öppna två paket. De verkar nöjda hittills! Min lakritskalender innehåller en massa goda bitar!
Glögg: Jag dricker glögg lite nu och då, det ger sån julstämning!
Julklappar: Efter ett par vändor till stan och i vårt samhälle så har jag bara Håkans present och morgonpresenter kvar. Och så kanske barnen behöver lite hjälp att shoppa.
Julmusik: Jag har knappt lyssnat på julmusik, det får bli till helgen när jag gör julgodis.
Julfilm: Jag har sett A Christmas Prince - The Royal Wedding och Angela på Netflix och så har jag sett min favoritfilm Love Actually!
Julmat: Vi har bestämt vilka rätter vi ska ha med och vi har börjat handla lite saker.
Julbak/godis: Alla julkakor är klara, pepparkakshuset lika så och Vit choklad med mandelkrokant. Jag har kvar att göra knäck , julkola, salt lakritskola, marsipan, Snickers, och Rocky road fudge.
Juldukning: Jag har köpt en löpare, men jag har inte tänkt klart än!
Jultidningar: Har köpt Stora Juljournalen, men inte hittat nån lugn, skön stund att läsa den än.Adventsljusstake: De är klara och två ljus har tänts i dem!Ljusslingor: Ljusslingorna är på plats!Granar: Utegranen står på plats, innegranen får vänta ett tag till!


Jag får se om jag återkommer med ytterligare nån rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar