söndag 16 december 2018

Julkonsert!

I eftermiddags var jag och min bonusdotter Mathilda på julkonsert! Det var Sjung med Spångbergs, en kör på ca 500 personer som bjöd på vacker stämsång. Konserten inleddes med Nu tändas tusen juleljus, framförd av Emla, Pelle och kören. Observera fotografen som ligger ner framför scenen, han ålade sig fram och tillbaka vid våra fötter flera gånger. Det såg lite roligt ut!


Delar av kören. Min syster är med och sjunger, hennes hår syns ovanför keybordistens huvud!


Kalle Moraeus var gästartist. Han sjöng nån julsång men också ett par egna låtar. Helst hade jag bara velat höra julsånger.


Örebro Gospel gästade också konserten och bjöd på lite gospel-julsång, Go tell it on the mountain bland annat.


Kalle Moraeus spelade fiol till Koppången, en av mina favoritjulsånger. Vackert!

Vi fick också höra bland annat Mary did you know, Hark the herald, En stjärna lyser så klar, Stilla natt och Jul, jul strålande jul. Stämningsfullt, svängigt och vackert!

Efteråt åt vi sushi och sedan gick vi genom ett vackert Örebro till bilen.


Med en latte i handen!


Medan snöflingorna föll på oss!


Till slut kom jag hem, jag älskar åsynen av vår utegran med snö på! Det är så vackert!


En riktigt lyckad eftermiddag/kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar