måndag 17 december 2018

En vecka kvar!

En vecka kvar! Hjälp! Tiden går nästan för fort nu, jag tyckte nyss jag skrev att det var två veckor kvar.Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar innan jag får jullov. Skönt!

Men hur ligger jag till med julen då, med en vecka kvar?

Adventskalendrar: Som tur var hade jag köpt ett par småsaker ifall mina bonusbarnbarn skulle komma och sova över, vilket de gjorde i helgen. Jag har hittills sett vartenda avsnitt av julkalendern, jag tycker den är bra!
Glögg: Jag har smakat flera nya sorter, min favorit hittills är Blossas alkoholfria svartvinbärsglögg.
Julklappar: Jag tror att jag har morgonpresenter kvar bara. Och kanske nåt åt Elvira...
Julmusik: Jag har varit på en härlig julkonsert, och jag lyssnar på Mix Megapol när jag åker bil!
Julfilm: Just nu sitter jag och tittar på Die Hard!
Julmat: Det mesta är inhandlat, nu ska jag bara få tag på Hammars julmust i glasflaska. 
Julbak/godis: Jag gjorde en del i helgen, nu är det bara kolan och marsipanen kvar. Marsipan gör vi på onsdag, kolan på lördag.
Juldukning: Har en svag aning om hur jag ska duka.
Jultidningar: Nix.
Adventsljusstake: Så nöjd!
Ljusslingor: Klart för länge sedan!
Granar: Utegranen är så vacker nu, med snö på. På fredag em ska vi hugga gran!

Utsikt från mitt klassrumsfönster idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar