torsdag 10 december 2020

Två veckor kvar!

Jag har kommit en liten bit till på julplanering, men jag har en del kvar, såhär två veckor före jul. Jag skulle dessutom vilja klämma in julfika hos Mathilda nån gång också. I helgen ska jag göra en del av julgodiset, har jag tänkt. 

Julplan:

September
✅ Börja julblogga igen 
✅ Dricka årets första glögg
✅ Smaka julgodis-nyheter

Oktober:
✅ Handla de första julklapparna (Ullared)
✅ Handla julsaker (Ullared, Sjöboden)
✅ Se julfilmer (Hallmark)
✅ Lyssna på julmusik (av det mer vemodiga slaget, som Decemberfåglar och Joni Mitchells River)

November:
✅ Baka lussekatter
✅ Baka pepparkakor
✅ Handla mer julklappar (i år handlas det mesta online)
✅ Se fler julfilmer
✅ Lyssna på julmusik
✅ Göra adventsfint
✅ Slå in paket till paketkalendern 

December:
✅ Göra pepparkakshus

✅Se julfilmer
✅Lyssna på julmusik
✅Fira advent
✅Baka julkakor
Fira lucia
Göra julgodis
Handla de sista julklapparna (jag har strumppaketen kvar)
Slå in paket
Hugga gran
Ta fram tomtar
Handla mat

Klä granen
Fira jul

Idag har vi firat vår dotter Elvira med Nobelmiddag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar