måndag 3 november 2014

Jag längtar

Jag har hittat den här på flera bloggar. Det här längtar jag/längtar jag inte till:

- Jag längtar till... vårt årliga pepparkaks- och lussekattsbak om två veckor
- Jag längtar till... den första snön
- Jag längtar till... att ta en kvällspromenad när folk har börjat sätta upp utebelysningar
- Jag längtar till... första advent, med ljusstakar och stjärnor och mys
- Jag längtar till... Söndax julfest, särskilt om vi lyckas få till en julvandring
- Jag längtar till... släktens årliga marsipanbak
- Jag längtar till... jullovet!!!
- Jag längtar till... när vi ska ut och hugga gran
- Jag läntar till... jullunchen hos svärmor dan före julafton
- Jag längtar till... hela julhelgen!

 

- Jag längtar inte till... slaskiga dagar 
- Jag längtar inte till... julstressen, när varenda dag är uppbokad med avslutningar mm
- Jag längtar inte till... att slå in 48 små paket till paketkalendern 
- Jag längtar inte till... vår köksrenovering, som vi drar igång i januari. 

 

1 kommentar: