tisdag 18 november 2014

The Road To Christmas

Det har blivit dåligt med julfilmsbloggande ett tag nu. Jag har sett några filmer, men inte bloggat om dem. En som det var lite mer klass på och med bättre skådespelare var The Road To Christmas. Jag har inte sett Jennifer Grey sen Dirty Dancing (men den såg jag desto fler gånger) så jag blev mycket förvånad när jag insåg att hon spelade i denna film. Hon spelar mot sin man, Clark Gregg, som jag känner igen från TV-serien Christine mm, och Megan Park, en 20-åring som spelar 13 år...
Storyn då: En kvinna är på väg till Aspen för att gifta sig med en italienare hon knappt känner. Hon har stora svårigheter att ta sig dit och lösningen blir att hon liftar med en man som tillsammans med sin dotter är på väg till sin mamma för att fira jul. Vägen är inte spikrak, de råkar ut för det ena och det andra och naturligtvis blir de förtjusta i varandra.

Filmen är ganska gullig, lite romantisk och rolig. Jag gillar den!

 
Det jag ogillar är att alla, ung som gammal, har fördomar mot italienska män, tydligen byter alla italienare tjejer som de byter underkläder... Jag antar att det är för att vi ska vara helt säkra på vilken av killarna vi ska "heja på". Inte nödvändigt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar