onsdag 19 november 2014

Fler saker jag inte behöver

Det finns ju så mycket snyggt och gulligt som man skulle vilja handla. Men jag är ju egentligen väldigt mycket för det för med traditioner, att ta fram samma saker år efter år, saker med en historia. Dessutom är det ju bättre för miljön. 
Trots dessa tankar blir det så att jag handlar ett och annat ändå. Som julgransprydnaderna jag köpte i Göteborg. 
Men jag köper inte allt jag vill ha. Här kommer lite bilder på saker jag inte har köpt!

1. Gigantiska polkagriskäppar från Dollarstore. 


2. Snöglober. Älskar sådana, skulle vilja ha en större med detaljerat landskap i, men dessa små från Dollarstore skulle också duga!


3. Sockor med choklad i. Säkert ingen god choklad, men visst var det sött?


4. Kakburk från Clas Ohlson. Stilren och snygg. 


5. Slickepott med julmotiv, blir det jul utan sådana?


6. Kanna. Jag älskar mjölkkannor och skulle kunna ha hur många som helst. Vill ha!


Men just de här sakerna fick inte följa med mig hem!

3 kommentarer:

  1. Hvor fant du den søte muggen på det siste bildet? Den skulle jeg gjerne ville ha :) supersøt!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gärna ha saker men efter att jag funderat ett vill jag oftast inte ha dom längre. När jag köper något nytt julpynt har jag alltid funderat länge och vet att det är något som kommer användas många år framöver. Då jag tycker att man ska tänka på miljön och sen är det ju bra för plånboken också

    SvaraRadera
  3. Du är i alla fall duktig och låter sakerna vara kvar i affären.. jag köper dem direkt och får ångest efteråt..

    SvaraRadera