tisdag 4 november 2014

Jullista från Mischa

Här kommer en jullista som jag hittade hos My Christmas Story för ett tag sedan, men som jag glömt att svara på!

1. Om du fick vara en karaktär i en julfilm, vilken film och vilken karaktär skulle du vara? Motivera gärna.
Iris Simpkins (Kate Winslet) i filmen The Holiday, för hon har en så gullig stuga! Och jag skulle kunna tänka mig att bo några veckor i en lyxvilla i Los Angeles också.

2. Om du måste välja en symbol för julen, vad skulle du ha valt och varför?
Julgranen, tror jag.

3. Vad dricker du helst under jultider? Ex: Äggtoddy, varm choklad, te, kaffe, julmust, glögg?Lättvinsglögg och Hammars julmust

4. Har du någon jultradition hemma som du inte kan tänka dig att vara utan?
Så länge jag kan minnas och säkert längre ändå har vi gjort marsipanfigurer av hemgjord marsipan tillsammans i släkten. Förr var vi hos mamma och pappa, nu är vi hos syrran, men annars är det mesta sig likt. Vi tjatar på barnen om samma saker varje år (Gör inte för stora bitar!), vi gnabbas om samma saker varje år (min svåger har ännu inte fattat hur man gör knäck på bästa och snabbaste sätt) och vi gör till stor del likadana figurer som vi brukar göra varje år. Traditioner!!!

5. Vilken julfilm är din favorit och varför?
Love Actually! Jag har skrivit om den så många gånger här att jag nöjer mig med förklaringen: Liam Neeson och Colin Firth i samma film!!!

6. Om du bara fick lyssna på en julskiva fram till jul, vilken skulle det bli? Motivera gärna.
Absolute Christmas, eftersom den innehåller lite blandade låtar, kanske?

7. Tittar du på Kalle varje julafton? Vilken del är din favorit? Ja, jag har nog sett Kalle Anka varje jul, även om jag kanske inte tittar lika uppmärksamt nu som när jag var barn. Min favorit är Tomtens verkstad och Benjamin Syrsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar