tisdag 24 november 2015

En månad kvar

Den här säsongen har varit sådär för min del. Det har ju hänt lite grejer som har gjort att julbloggandet inte har känts så viktigt och inte heller har hunnits med. Och så känns det som om det har varit mycket på jobbet - jag känner mig lite stressad helt enkelt. För att inte tala om stöket med en köksrenovering...Och då hinns det inte med några djuplodande blogginlägg. Inte för att jag brukar skriva det annars heller, men ändå!
Så jag kanske har varit lite tråkig - jag ber om ursäkt.

Jag brukar alltid skriva lite om hur läget är just nu och vad jag har för planering framöver, såhär en månad före julafton. Så det klämmer jag in såhär mot slutet av detta dygn:

Jag har bakat lussekatter och pepparkakor, men alla andra kakor och allt godis har jag kvar - och jag har ingen spis just nu!
Jag har börjat skissa på årets pepparkaksbygge, men jag har inte bestämt mig än.
Vi har planerat vad vi ska ha för julmat.
Jag har satt upp en slinga utomhus, men övriga ljusslingor ute och allt adventspynt ska vi försöka få upp till helgen. (Julpyntet får vänta tills strax före jul.)
Jag har inhandlat saker till 48 paketkalenderpaket och slagit in 32 av dem.
Jag har köpt alla julklappar åt Oskar men bara någon åt Elvira. Hon fyller dessutom år snart. Sen har jag ytterligare några julklappar som ska inhandlas.
Jag har önskat mig lite saker, men behöver skriva upp mer på önskelistan.
Jag kan inte sortera och damma bokhyllorna än eftersom vi gör om köket och det dammar.
Min klass har börjat öva till sitt luciatåg.
Jag har tänkt ut hur årets julkalender på jobbet ska vara uppbyggd.
Jag lyssnar på julmusik, ser julfilmer, dricker glögg och äter pepparkakor och lussekatter lite nu och då!


Att göra:
Kakor
Godis
Pepparkaksbygge
Sätta upp ljusslingor
Sätta upp stjärnor och ljusstakar
Köpa ljus till adventsljusstakarna (block + vanliga). Och ordna dekoration?
Hitta utegran
Köpa julklappar
Skriva önskelista
Städa bokhyllorna
Styra upp luciafirandet på jobbet
Julkalender på jobbet
Göra korv
Göra marsipan med släkten
Tänka ut dukning
Handla julmat
Hitta innegran
Slå in paket
Julpynta
Klä granen

Andra roliga saker jag planerat:
Wadköpings julmarknad
Carolas julkonsert
Julavslutningsutflykt med syrran och barnen

Ytterligare ett dop och några födelsedagsfiranden ska också hinnas med, inte så juligt dock. Och så borde jag hinna motionera en massa...

Vad har jag glömt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar