söndag 29 november 2015

Första advent - EFIT

Ca 8.30 Jag tog visst sovmorgon! Här tänder Oskar första adventsljuset.


Ca 9.30 Jag slipar spackel i köket


Ca 10.30 Elvira tänder första ljuset på den ljusstake vi brukar ha i köket.


Ca 11.30 Jag målar väggar.


Ca 12.30 Jag har bara en vägg kvar att måla. Första omgången, vill säga


Ca 13.30 På väg på inomhusjulmarknad. Oskar fick present av tomten, men Elvira var för gammal. Vi tog lite lotter, men vann inget. Elvira köpte ett par örhängen och Oskar ett knäckäpple.


Ca 14.30 Kaffedags!


Ca 15.30 Jag målar väggarna för andra gången.


Ca 16.30 Jag har målat klart och Oskar får testa att rolla lite.


Ca 17.30 Vi värmer korv i mattermosen och äter korv med bröd. Man får vara lite kreativ när man inte har någon spis!


Ca 18.30 Glögg, pepparkakor och ädelost. Och julkalendern med Pelle Svanslös, barnen plöjer julkalendrar i väntan på årets!


Ca 19.30. Röjer i köket, tar bort den sista maskeringstejpen och ser till att snickarens alla grejer finns där de ska vara.


Ca 20.30 Tittar på Allt för Sverige med Elvira.


Ca 21.30 Slöar framför TV:n med en bok, övriga familjen har lagt sig


Ca 22.30 Tittar på Miss Marple och skriver detta inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar