söndag 8 november 2015

Det ska böjas i tid...

... det som krokigt ska bli, säger ju det gamla talesättet.  Så självklart ska mitt bonusbarnbarn Penny roas med jultidningar. Hon låg still en lång stund och tittade på de fina bilderna!


Jag brukar inte köpa så många jultidningar, men i år köpte jag Allers Julmagasin. Jag trodde att jag hade beställt Stora Juljournalen av barnen när de sålde jultidningar, men det hade jag visst inte gjort. Kanske lika bra det, jag var inte så förtjust i den förra året om jag minns rätt.


Allers Julmagasin gillade jag! Det fanns mycket roligt i den, t ex blev jag sugen på att spraymåla något igen, förra året spraymålade jag en ljusstake som jag blev väldigt nöjd med.


Jag brukar ofta testa något nytt julgodis, egentligen borde jag inte det för det blir så mycket godis, men det är ju så roligt! Det här är Vit konfekt med nougat, citron och lakrits, det lät som smaker jag skulle gilla!


I tidningen fanns inspiration till paketinslagningen, jag har funderat på att göra något i denna stil i år. Vi får väl se, oftast är jag nöjd om jag bara får papper på paketen!


Vad sägs om ljusslingor av pingisbollar?

 
Jag har haft en mysig stund med jultidningen, min bonusdotterdotter likaså! Jag undrar om det är för tidigt att låta henne smaka på glögg? Hon är ju snart 3 månader ;-)

2 kommentarer:

  1. hehehe, lite glögg kommer låta hennes föräldrar sova i alla fall ;)
    I dag fick vår lilla smaka på Janssons Frestelse och döm om min förvåning men hon älskade det! Hoppas det kommer hålla i sig nu bara - så jag har närt en julnörd vid min barm =)

    SvaraRadera
  2. Det är helt rätt, de ska formas i tid de små så att de förstår att uppskatta julen ;). Lite tidigt för glögg kanske men redan till nästa år kan väl saftglögg fungera :)

    SvaraRadera