måndag 16 november 2015

Fler glöggbesvikelser

I helgen har vi druckit glögg och ätit nybakade pepparkakor med ädelost. Mysigt, men jag blev besviken på glöggsorterna jag testade. Jag älskar Brunnebys äppelglögg med saffran och hade stora förhoppningar på deras traditionella glögg. Men den var inget vidare. Den luktade gott, men glöggkryddorna kändes nästan inte alls när man smakade. 
Dagen därpå köpte jag därför Dufvenkroks hjortronglögg. Jag har för mig att jag har smakat den tidigare och gillat den, men nu gillade jag den hur som helst inte alls. Den hade någon konstig bismak. Tyvärr. Så ur glöggsynpunkt var helgen inget vidare...


Nästa helg får det bli glögg som jag vet att jag gillar!

1 kommentar:

  1. Trist! Vanlig glögg tänker jag att det inteborde gå att misslyckas med...

    SvaraRadera