lördag 24 september 2016

3 månader till julafton!

... och traditionsenligt tycker jag att det är dags att dra igång julbloggandet på allvar! Hösten hittills har varit varm och solig hos oss och det har inte riktigt känts som höst än, men nu börjar luften bli klarare och kallare och därmed väcks en längtan efter tända ljus, varm glögg, kanske en julfilm - allt det där som man faktiskt kan börja med redan i september eller tidig oktober, utan att folk tycker man är helknasig. Bara lite tokig!


I år hoppas jag på en vit jul. Det är så mycket vackrare med lite snö, tycker jag. I år hoppas jag också på att vi hinner hugga en utegran - det hann vi inte förra året till min stora sorg. Det här blir första julen som köket är färdigrenoverat, det känns väldigt skönt att vi inte har ett sådant projekt framför oss i höst. Förra året fick vi fira jul utan kakel i köket (bara betongväggar), och med fel bänkskiva på skåpen, eftersom skivan inte hade hunnit levereras i tid. Det känns bra att kunna visa upp ett färdigrenoverat kök i år!

Julklappar har vi börjat prata lite smått om, sonen säljer jultidningar och då passar man förstås på att se om det finns något som kan passa som julklappar. Vi har också pratat om att det snart är dags att lotta vem vi ska vara "familjetomte" åt. Jag ska snart till Ullared, då brukar jag ofta hitta paket till barnen, men i år är jag rädd att i alla fall Oskar mest bara vill ha pengar... Det var roligare när de var mindre!

Vad kommer hända här i år då? Jag kommer som vanligt visa allt julrelaterat vi som familj gör, det blir mycket traditioner, jag kommer skriva om nya glöggsmaker och godissmaker om jag får tag på något, jag har ett par ljusstaksprojekt som jag borde ta tag i och sen visa er, eventuella pyssel vi gör hemma eller på jobbet (skola) kommer visas upp, jag recenserar julfilmer om jag ser några filmer jag inte sett, hittar jag några smarriga recept så dyker de upp här. Lite av varje, helt enkelt.

Jag ser fram emot ännu en julbloggssäsong tillsammans med alla härliga julbloggare och julnördar! Hoppas du vill följa mig även i år!

2 kommentarer:

  1. Visst har vi haft en härlig september men nu börjar det bli höst och hög tid att börja frossa i jul.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också på en vit jul i år, de är så sällsynta här hos oss så jag orkar knappt tänka på det men i år hoppas jag verkligen.

    SvaraRadera